دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1398 - 17:08
شیرنگی عنوان کرد:

احتمال صدور محصولات دانش‌بنیان دانشگاه آزاد کرج به کشورهای خارجی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی کرج گفت: محصولات دانش‌بنیان این دانشگاه برای عرضه به کشورهای آفریقایی مناسب است و احتمال صادرات وجود دارد.
کد خبر : 374489
نشست با مسئول آفریقایی وزارت خارجه.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرج، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ظهر امروز با نمایندگان وزارت امور خارجه کشورمان در امور کشورهای آفریقایی دیدار کرد.


در این نشست مسائل مربوط به فعالیت‌های فرامرزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در کشورهایی آفریقایی به‌ویژه اوگاندا و موریتانی بررسی شد.


محمدحسن برهانی‌فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در این نشست با بیان قابلیت‌های علمی، تحقیقاتی، کشاورزی و اقتصادی این واحد دانشگاهی، آمادگی این دانشگاه را برای انجام پروژه‌های علمی در زمینه‌های آب، محیط‌زیست و سایر تکنولوژی‌های مربوط به کشاورزی و منابع طبیعی اعلام کرد.


عبدالله رجبعلی‌نژاد کارشناس سیاسی خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با برشمردن موقعیت‌های قابل ملاحظه کشورهای آفریقایی به‌ویژه اوگاندا و موریتانی از وجود بیش از 16 میلیون زمین کشاورزی با قابلیت کشت حداقل 2 بار در سال و بیش از 12 میلیون زمین کشاورزی بلااستفاده در این کشورها خبر داد.


وی گفت: این کشورها بسترهای مناسبی برای انجام امور تحقیقاتی، پژوهشی و عملیاتی در زمینه‌های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی هستند.


نماینده وزارت خارجه


از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه می‌توان بررسی نحوه جذب دانشجویان خارجی از کشورهای آفریقایی، برگزاری همایش‌های مشترک و تبادلات علمی میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و دانشگاه‌های معتبر این کشورها را نام برد.


احتمال ارسال محصولات دانش‌بنیان دانشگاه آزاد کرج به کشورهای خارجی


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نیز در این دیدار بیان کرد: محصولات دانش‌بنیان این دانشگاه برای صدور به کشورهای آفریقایی مناسب است و امکان زمینه همکاری برای تولید مشترک این محصولات نیز وجود دارد.


 سیداحسان شیرنگی آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج را برای ساخت تجهیزات علمی و آزمایشگاهی برای کشورهای آفریقایی اعلام کرد.


به گزارش آنا؛ در این نشست رضا جمال‌پور مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، محمدرضا عسگری رئیس دبیرخانه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی البرز، داود حبیبی رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و فرزاد نصری مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی این واحد دانشگاهی حضور داشتند.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته